Monday, May 25, 2009

Buku


buku nih laki aku la yg beli..nk hrpkan aku yg baca or nk beli ntah la bile
buku study pun hazab aku nk baca..nak2 camni
tp aku cam tertarik lak nk baca..nak2 buku nih duna simple english..
kalu x jenuh la aku nk selak kamus...kekekkee..
aku br baca skit.. aisya suka kacau..susah nk menghayati..cewah..kekke
yg aku faham wat masa sekrg..parents selalu bgtau anak2..
'study hard and get good grades and you will find a high paying job with great benefits'
tp bg writer semua tuh dh xcukup utk zaman sekrg..
aper yg aku faham lagi la kan.. traditional schooling while very important, but is no longer enough. we all need to understand money and how it works..
betul jugak kan..kat skolah mana la ajar camne nk uruskan wang.. kalu ambik accounting ke ok la jugak.. tp yg ambik coz lain camne.. camne nk laburkan duit..xde la abis bln abis gaji..
n laki aku perli la aku.. xbermakna kete besar..umah besar tuh byk duit.. cth renovate umah abiskan saving.. pastuh makan la umah tuh.. nih kes coz byk sgt yg aku demand dr laki aku xdpt..iyer la kita as women mesti la excited nk masuk umah baru kan..
laki aku tuh kalu bab nk bykkan duit mmg rajin berpk..nk hrpkan bini die reti abiskan duit je..
aku nk abiskan baca buku nih.. nk ajar aiqal n aisya camne nk kaya.. ekkekekekke

2 comments:

mama idzareef said...

dh khatam buku nih dulu..bagusla buku nie..my hubby je tak khatam2 lagi walhal dia yg beli..

eynda said...

Buku ni hubby beli setahun lepas....memang betul bila baca buku ni minda kita berubah tentang wang & kekayaan....macam ira cakap kan...yg nampak kaya tak semestinyer kaya betul kan hehe...eynda pun hubby je dok citer apa yg dia baca dlm buku tu...eynda patut baca buku ni jugak dari biar berhabuk kat lemari buku tu haha....