Friday, October 31, 2008

TAG from mama aqil

5 most craziest things accomplished in your life
panjat pagar nk kuar mlm..paling giler la nih..sampai jatuh2 parut kat tgn n kaki stil ader tau..gamble giler
ala aper lagi yerk..malas la nk ingat..pasal keje giler nih kalu ikut menyesal kalu wat..
sorok result masa kat itm dulu..kantoi result teruk
sampai kat luar pagar uitm kelate kul 3pagi setiap kalu balik cuti..n naik sorang2 ke bilik..tinggi tau,pastuh gelap..tp dulu mmg berani la..kalu sekrg ampun xmao la..
mkn duramin..nk kurus punya kes..tp taubat xnak ambik dh..rase cam nk mati tuh..xleh nk bernafas...

5 words you wish to hear all time
papa say mama kurus la arinih
i luv u
aiqal n aisya say mama we luv u
jom shopping..
xyah masak arinih..best nyer

5 things u love in ur room
Papa la
Aiqal n Aisya
Hp
Bersih
bAJU..KEKEKKE
5 last speech you wish to say in your last breath
Mesti la Dua kalimah syahadah
Mintak maaf ngan papa byk dosa nih
mintak maaf ngan parents yg byk sgt jasa jaga
papa leh kahwin lain, iyer la sape nk jaga anak2 kan..kekekke..suka la laki aku kalu baca nih
papa jaga anak2 ngan baik tau..tuh harta mama

5 things u do when get bored
internet
tido
jalan-jalan
shopping
masak
5persons u LOVE MOST
pApa
Aiqal
Aisya
Parents
the only sister fasya


kengkawan5 silly things that u dont want people know but u have to let people know
kalu makan duduk kat kerusi mesti satu kaki angkat ala cam apek kalah judi tuh..tp kt kedai xde lak aku wat camtuh..tau malu
ada lesen motor tau tp xreti bwk.camtuh tuh
feveret tudung kaler itam..still beli kaler lain tp xpakai..
b4 terlelap betul2 mesti kaki tuh bergedik2..tension je laki aku nk tido..katil bergerak..dh stop tuh kira dh selamat la
ader resdung..so bile die menyerang kita akan wat satu bunyi utk ilangkan gatai tuh..mase kat hostel kwn2 dh tau kalu wat bunyi tuh mesti dorg ckp dh start dh bunyi die...kekeke..aiqal n aisya pun dh kenal

Choose 1 and tell why shoe or handbag
xleh 2-2 ke... shoe la

Lipstick or mascara or lipstick
xleh 2-2 jugak ke.. kalu simple pakai lipstick je la
Jeans or skirt jeans..
jeans la.. lagi selesa kan...skirt nih kena proper skit
Chocolate or ice-cream
mesti la coklat kan..

Singapore or Indonesia
singapore dh g kan..so for next yr aim nk g Bandung..so pilih Indonesia la kan

Fox or chop stick
2-2 pun ok depends aper yg kita makan la kan

January or Feb
mesti la Jan..besday kita tuh...


Chicken or fish
fish..


Money or Life
money..sape xmao kaya..kkekekeke


Abdullah Badawi or Anwar Ibrahim
ntah

Thursday, October 30, 2008

Final eXAM

arinih start 1st paper mama..uwaaaa.. studi pun xingat
pastuh asyik ngantuk je..goreng je la kan cam biasa..pastuh carrymarks skit je
n 1st time nk tinggal aiqal n aisya kat pengasuh aiqal yg lama
terpaksa lo tok ma xleh nk dtg awal..
hrp2 diorg ok..mama dh prepare mcm2 mknan utk korang tau
risau aisya je kang die nk nenen..
aiqal pun mama risau gak bkn dh nk org org lain sekrg
pelik betul org tuh jaga die dr kecik sampai 3thn tp die xmao ngan org tuh
iyer2 bgn awal konon2 nk studi layan tenet gak mama nih
ok la nk kemas2 umah kejap..pastuh baca kejap..
pastuh tido kejap..
dh la exam ptg..arinih ari jumaat.. sure lambat la mama sampai umah
so papa sila balik awal yer..takut anak2 tension je
ptg2 biasa bwk turun main kat bwh..
cam2 pk nih..bole jwb je x.. anak2 lagi..uwaaaaa...tension gua...

Monday, October 27, 2008

KLCC Part 2

lupa nk stori g klcc td papa nk blanje baju.. tp xde sales la..cam rugi lak beli normal price
dpt la 2helai.. total rm160..
papa ckp mama dok beli baju murah..baju aper lagi baju katalog la..
mama rase ok je..papa tuh cerewet sgt..ok x baju kat atas tuh..
sebenarnyer nk beli yg lain..tp papa x approve..so beli je la
nih pun baju baru.,harga rm119..sales 30%.. xde la berkenan sgt..dh papa suka..
ader tali ikat kat pinggang..ok la jugak
nih baju yg mama pakai g klcc td..yg jd papa baik hati nk beli baju..
papa ckp baju mama buruk..uwaaaa.. ok x pakai gn..
leceh la papa nih cerewet xingat..
so papa baik hati bg peruntukan rm1k utk baju2 mama
withlist - kasut
- baju2 lagi
- jeans
- selendang

kenan giler baju nih..tp papa xbg...
kalu papa bg cash mmg akan g terjah isetan..
gilo stylo tau..papa ckp ketat...
sori lupa nk off flash..kelam kabut ambik pasal papa dh bebel lama benor try

KLCC

nih mama paksa aiqal ambik..cam xikhlas je
pasal mama ckp kalu xtlg ambik kita balik
susah betul sekrg nk mtk tlg..
pastuh sekrg xmao ambik pic nk ambik video..
pandai lak video2 nih..
papa dh anak minat video gatai lak janji nk beli videocam..
mama mtk dulu xpernah layan pun..pasal anak semua ok..
kalu dh nama gila posing..mane2 pun nk ambik pic..
kekekeke. letih anak2 mama nk layan..


balik dr klcc aiqal ajak main pool.. sekali hijau giler..
lepak la kejap kat playground..
aisya tido terpaksa la layan bujang nih
khusyuk main menda la aiqal nih...keje dok main je
bile sibuk tang skolah muncung bola ikat mulut tuh
papa g cr kasut die..mama teman la anak2 main
lasak xingat la..letih la jugak..
nk nk tolak stroller..ngan nk dukung aisya..
aiqal la asyik ilang..pastuh mula la menjerit panggil mama
papa ajak g KLCC nk cr kasut golf..dh org ajak cepat2 la siap..
siap2 kan 2 beradik.. ok aisya dh siap..
kasut raya arinih br rasmi pakai..
tau2 je aisya kasut baru..dok la ckp 'atik nyer'

Sunday, October 26, 2008

Maxi Dress

cam dh tersuka giler kat maxi dress.. cantik kan
br tau web nih.. cam nk order je..tp papa x approve la pakai maxi dress nih


sempat beli kat Ampang Point semata2 pasal nk g hioliday la..
papa gelak kata mama pakai baju menda nih..
nih la akibat beli baju xtanya dulu...
siap ckp papa nk bg 1k beli baju baru..buruk benor la
xbg2 pun duit tuh ckp saje lebih..
ke pasal mama salah beli..
xde pic yg full pasal aiqal xde mood nk tlg ambik..
papa lak dok bantai gelak..
tp yg penting perut kena slim..kalu x mesti org tgk tang perut..
td dr PD terus g open house.. papa kata xmalu ke pk bj nih..uwaaaa
lantak la ckp la kita g beach..ekekeke
nasib baik tgh usaha nk peknen..so nanti peknen bole la pakai nih ngan selamber..




PD Part 3

uplod pic dulu..nanti stori..penat la
dh la pyh nk ambik pic ngan papa..sekali aiqal ambik mama nampak gemuks la..padahal mmg gemuks..keje mkn je.. diet bln nih out..









Port Dickson Part 2






suka sgt pic nih..

Port Dickson


short holiday...satu mlm je.. sape suruh x booking awal2..
xdpt la mama nk dok kat avillion.. yg rm300+ tuh dh abis..xkan la nk ambik yg 1k tuh..gilo ape
mencari2 gak la kitorang bilik..mula2 nk Corus...cantik giler hotel tuh..tinggal rm500+ mahai jugak.. kalu xde bilik lain mmg papa nk stay s2 je pasal dh jatuh cinta
cr2 punya cr kitorang masuk Selesa resort...ok la rm250..
tp service cam hampeh..mmg xdtg la..
food xsedap..
nasib baik anak2 suka pool n pantai biar pun kotor xingat..suka main pasir sebenornyer
nih pic otw to PD..jammed la pulak.. 2jam lebih br nk sampai.. bosan giler..

















Friday, October 24, 2008

Holiday

sampai saat nih papa still xtau nk g holiday mane
nak mandi jap..siap2 kan beg
gamble g PD je la..
konon2 nk g Avilion..tgk la camne ader lagi ke bilik..
tinggal yg mahai2 gilos je..

Thursday, October 23, 2008

video

dh pandai buang diapers n baju dlm bakul..sila abaikan dapurku yg bersepah tuh..ekkekee

Entry last wks

last wks ari jumaat check up aiqal.. asma la aper lagi....
mmg sejak hari raya arituh mmg semput skit aiqal nih..
tp bile dh bg inhaler ok la..tp malam2 die batuk..
so kena la nebulizer 3x.. giler mahai.. rm300 utk 3x nebulizer..bkn kena byr pun..psl selama nih xtau pun brp diorg charge kan..nih staff tuh tanya nk byr cash ke ader GL..
lama lak sampai turn aiqal jupe Dr Haliza..so bwk la main2 dulu..

sempat lagi ambik pic..sambil2 tunggu diorg clear utk insuran kan..


mmg xbole bwk majlis anak2 mama2 nih.. camni la lagak aiqal..
penin mama nk handle kalu kuar bertiga nih..buas2 xingat


tgk aper tuh aisya





aSTRO rosak

semlm g kedai rm2..nk cr skru tuk astro.. sekali aiqal mtk menan masak2..
puas pujuk nih menan girl2.. nk jugak tuh..
beli je la..nasib baik rm2.. pastuh main ngan aisya..main makan2..layan je la aiqal..
budak nih senang2 je naik atas kerusi tuh..pastuh dok atas meja...
mmg ganas sungguh..

dh nk start wat sepah.. ari2 mama kena kemas..simpan kang watpe beli kan..
baik xyah beli..



astro rosak aiqal br la pandang PS2 die..kalu x jd pekasam
ps2 nih laku kalu ader geng.. bosan kan main sorang2..
mama mmg xkuasa la nk layan..bkn minat sgt games2 nih
seperti biasa ader la pengacau nyer..





Makanan Aisya n Aiqal

nih konon2 nk wat spagehti carabonara..betul x eja nih..
mane ader cream so ganti ngan susu.. mesti la xsedap kan...
tp bole la aisya suka sgt...aiqal pandang pun x.. mane suka benda yg pelik2 nih..
nih aiqal request..dh 2hari goreng cekodok pisang..

nih mee sup la.. feveret la 2 beradik nih..berebut2 nk suap..
dh byk ari x update blog kan..satu malas satu lagi berebut laptop..
papa balik je umah aiqal dh cop nk main games..so kena la layan kan.
pastuh papa lak ambik..sejak wat investment gold nih..menda tuh la die hadap..
so mase bile mama nk guna laptop nih...uwaaaaa...
nih ader la alasan konon2 studi padahal laptop jugak mama hadap...
31hb nih 1st paper tau..menci..
so 1st entry nk tepek pic makanan anak2..ala simple je kan






Wednesday, October 22, 2008

KOBIS

dpt email nih dr intang..tq sgt intang.. xtau lak xelok mkn kobis..ingat mase dlm pantang je..kobis sayur feveret.. nak2 wat sayur lemak.. patut la ader keputihan.. so stop buying kobis ok..tgk camne nanti..uwaaaaa takut seh...

Kubis bulat memang digemari ramai di Malaysia ini. Jikalau> hendak melihat buktinya, tunggu sahaja di pintu keluar> pasar, perhatikan bakul membeli belah dan perhatikanlah> sayur kubis yang dibeli. Kubis murah harganya dan tahan> lama. Satu lagi cara untuk melihat betapa orang Malaysia> amat gemar dengan sayur kubis ini ialah dengan melihat sayur> yang dihidangkan direstoran atau gerai makan, pastinya kubis> menjadi salah satu hidangan disitu. Kubis juga menjadi> komponen utama dalam “coleslaw” di KFC dan juga> kandungan utama burger dan kebab. Siapa yang suka makan> lontong, kalau tidak ada kubis dalam sayurnya, maka itu> bukan lontonglah. Pendek kata kubis digunakan dipelbagai> masakan.> >

Satu ketika sewaktu makan di sebuah restoran yang kerap> saya kunjungi, saya memerhatikan seorang perempuan pelayan> restoran tersebut sedang enak makan tengahari dengan> berulamkan kubis rebus bercecahkan sambal belacan. Sungguh> berselera perempuan ini menghabiskan makanannya. Perempuan> ini sudah berkahwin. Saya memandangnya dengan penuh sayu dan> sedih kerana memikirkan akibat dari memakan sayur kubis> tersebut. Kemudian saya terpandang seorang pelayan lelaki> berasal dari Indonesia yang saya kenal. Saya bertanya kepada> pelayan lelaki ini “Mat engkau makan kubis tak?”.> >

Mat menjawab “Saya tak makan”.> >

Saya bertanya lagi “Kenapa tak makan kubis, bukankah> kawan engkau tu sedang enak makan sayur kubis?”> >

“Bapa saya tak bagi makan kubis” jawab Mat ringkas.> >

“Kenapa bapa engkau tak bagi makan kubis?” saya> menyambung soalan.> >

“Entah, saya pun tak tahu tapi saya ikut saja cakap bapa> saya”

Mat menyambung perbualan.> > Dari perbualan ringkas saya dengan Mat iaitu seorang> pelayan di restoran yang berasal dari Indonesia, dapat saya> rumuskan bahawa masih ada segelintir manusia di Malaysia ini> yang masih mengamalkan petua orang tua agar tidak makan> kubis. Namun apa yang saya sedih ialah Mat ini tidak tahu> apa kesan kalau makan kubis ini. Dari penyelidikan ke atas> para pelajar saya, memang sah tidak sampai 2% dari mereka> ini yang tidak makan kubis. Majoriti memang suka makan kubis> dan setengahnya sangat suka kubis dan ada pula yang setiap> hari hanya makan sayur kubis, subhanallah.> >

Apakah sebenarnya kesan apabila manusia memakan kubis?> Jawapannya adalah SEKIRANYA SESEORANG MAKAN KUBIS, IA AKAN> MENYEBABKAN KEPUTIHAN KELUAR DARI KEMALUANNYA. Apabila> disebut sahaja keputihan ramai orang perempuan memang tahu> apa bendanya kerana kini ia menjadi masalah yang lumrah pada> kebanyakan perempuan samaada anak dara atau yang sudah> berkahwin. Fakta ini diakui oleh seorang doktor wanita pakar> sakit puan yang dipanggil untuk membincangkan masalah sakit> puan di TV3 satu masa dahulu. Doktor perempuan pakar sakit> puan ini berkata “Penyakit keputihan adalah penyakit> normal yang dihidapi oleh orang perempuan. Ia hanya akan> mendatangkan masalah apabila kuantiti keputihan yang> dikeluarkan ini terlalu banyak hingga menyebabkan secondary> infection”. Dari kenyataan doktor perempuan ini, apa yang> dapat disimpulkan di sini ialah bahawa doktor perempuan ini> juga mengalami masalah keputihan.> > Keputihan yang keluar dari kemaluan perempuan ini> sememangnya mendatangkan pelbagai masalah. Keputihan ini> menyebabkan bau yang amat tidak menyenangkan kepada wanita> itu sendiri mahupun kepada sang suami. Sekiranya kuantiti> keputihan yang dikeluarkan adalah banyak, ia bakal> mengundang jangkitan penyakit lain seperti gatal yang amat> sangat. Ini adalah disebabkan keputihan ini sebenarnya> adalah protin yang dikeluarkan dari dinding kemaluan> perempuan akibat dari memakan kubis ini. Protin keputihan> ini adalah satu medium yang amat digemari oleh mikro> organisma seperti kulat dan bakteria. Kedudukan keputihan> yang dikeluarkan melalui kemaluan ini begitu tersorok dan> sangat lembap dan faktor-faktor ini semua mengundang kulat> dan bakteria untuk tumbuh di atasnya yang seterusnya> menyebabkan kegatalan yang serius.> > Kebanyakan para doktor termasuk doktor perempuan pakar> sakit puan yang di panggil TV3 di atas tidak mengetahui> tentang punca penyakit keputihan pada orang perempuan. Bila> orang perempuan berjumpa doktor untuk rawatan masalah> keputihan, doktor akan memberikan berbagai ubat termasuk> krim untuk disapukan di kemaluan, namun semua ini tidak> membantu kerana kemaluan terus mengeluarkan keputihan.> Perempuan yang sudah mengalami kegatalan disebabkan> keputihan ini seterusnya akan menghadapi masalah kegatalan> yang amat serius apabila mereka makan udang, ketam, sotong> atau kerang. Masalah kegatalan ini menyebabkan masalah yang> lebih rumit lagi iaitu seorang isteri tidak mampu atau minat> untuk melayan suami dan ini pastinya mengundang rantaian> masalah lain.> > Masalah keputihan yang serius juga sebenarnya mengundang> satu lagi masalah yang lebih rumit iaitu MIGRAIN di bahagian> tertentu kepala. Masalah keputihan peringkat serius ini> sebenarnya mengakibatkan kemaluan jadi amat tidak selesa dan> seakan-akan berdenyut. Gigi kalau sakit, kepala juga sakit.> Kalau badan demam, kepala pun sakit. Dengan kaedah yang sama> ini, bila kemaluan wanita meragam ia mengakibatkan migrain.> Perempuan yang migrain ini kalau sudah berkahwin,> bayangkanlah bagaimana mereka hendak melayan suami serta> menguruskan rumah tangga dan anak-anak.> > Satu perkara yang para isteri perlu mengetahuinya ialah> keputihan ini menghilangkan nafsu suami ketika ingin bersama> kerana baunya yang tidak selesa serta kesan lain yang agak> memalukan untuk diceritakan di sini. Cukuplah dengan> perkataan bahawa suami akan loya selepas bersama isteri> apabila melihat kemaluannya.> > Begitu sekali parahnya akibat memakan kubis. Cara mencegah> keputihan amat mudah, iaitu JANGAN MAKAN KUBIS ATAU KUAH> YANG MENGANDUNGI KUBIS.> > Adakah keputihan menyebabkan keputihan kepada kaum wanita> sahaja? Jawapannya ialah keputihan juga menyerang kaum> lelaki. Kanak-kanak lelaki yang suka makan kubis apabila> bersunat akan mengalami masalah BUTA pada kemaluannya. Buta> kemaluan ialah satu kes di mana selaput kulit yang bakal di> potong sewaktu bersunat melekat kepada bahagian kepala> kemaluan lelaki dan bahan yang menjadi pelekat ini ialah> keputihan.> > Jikalau pada wanita, keputihan dikeluarkan pada dinding> vagina, keputihan pada lelaki dikeluarkan di sekitar pangkal> kepala kemaluan. Inilah antara hikmah Allah menggalakkan> lelaki bersunat agar lebih mudah bagi mereka untuk> membersihkan kemaluan dari keputihan. Kini orang bukan Islam> juga gemar bersunat dengan alasan yang sama. Keputihan pada> lelaki mengakibatkan bau amat busuk setiap kali membuka> seluar dalam. Seluar dalam juga kotor di bahagian kemaluan> akibat keputihan ini akan menjadi daki yang berwarna hitam.> > Selain dari masalah yang telah dinyatakan di atas,> keputihan juga menyebabkan kulit menjadi kering dan> mengakibatkan sukar menambah berat. Ini dapat dijelaskan> dengan mudah kerana sebagaimana telah dijelaskan di atas,> keputihan adalah protein. Begitu juga putih telur adalah> kaya protein dan warnanya juga adalah putih. Protein yang> disingkirkan melalui kemaluan ini sebenarnya amat diperlukan> oleh tubuh tetapi akibat memakan kubis, protein ini> dikeluarkan sebagai keputihan. Jadi walaupun seseorang> banyak makan sumber berprotein, akibat mengambil kubis,> protein mustahak ini dikeluarkan dari tubuh sebagai> keputihan dan alangkah membazirnya proses ini.

Thursday, October 16, 2008

Barney

video

td tgk blog kyra yg sungguh comel itu.. teringat video aisya nih..xcomey pun.. kalu dgr lagu asyik geleng kepala je aper kes aisya...ekekeee...layan je la..

Food

sekrg dh nak 5.30pg..uwaaaa mau subuh dh.. siapkan group assigment..pasal nk suruh papa print..kalu print kat kedai mau kena bebel pasal xreti nk berjimat..tp xsiap gak..sorang lagi group mama x anta2 lagi email..hampeh betul.. aduh byk betul assigment semester nih..mau meroyan.. tp dh lagi nk wat entry kat blog..otak dh tepu cr ilham.. nih dinner mlm td.. ingat nk wat kari kepala ikan merah..sekali xde rempah la pula..potong stim lak..bile dh ubah menu jd simple2 je la..ekekkee..awat la pic nih dh edit pun terbalik gak..lantak la.. n tembikau tuh buah wajib tau, feveret papa n kena sokmo ader la peti ais.. biasa papa yg beli nih mama terajin g beli 2biji semlm.. n 1biji dh kena campak pasal masam.. aduh kulit elok je..papa ckp kalu nk beli tembikau kena ketuk kalu keras means elok..mane la tau..nampak ader tangkai lagi asume elok la kan..
nih puding fruit cocktail.. dh bg kat jiran skit.. kalu x aku sorang yg balun..ekekke..nih sahih naik 2kg..so next weeks stop masak2.. posa ok.. perut pun dh buncit balik aduhh camne mau kurus nih...

Pic Aisya dr hp

nih masa otw balik kl dr kelate..xreti dok diam
kena marah terus cebik la..abis semua die nak tekan..
mmg xpernah pakai carseat kalu blk kpg..pasal die kalu mama die xdrive jgn harap..melalak2 xhengat dunia..
rajin anak dara mama nih..kalu bunyi je mama dok menumbuk cepat dtg tlg sibuk.. dh la berat try jugak nak angkat