Tuesday, May 5, 2009

Aktivit Ahad

aku nk beli menda alah nih..sgt senang nk ltk gorceries kan.. nampak kemas kan..
kat homedec dlm rm700.. adik aku beli rm1k.. laki den ckp lepas nih.. so kena bgtau la org yg wat kc tuh..spare tempat utk letak benda nih.. dh la byk utk kc byk aku request beli stainless still.. iyer la utk dish rack..pastuh yg kat bawah sink lagi.. so kena beli skit2... nk beli sekaligus laki aku dh bebel2.. sedap je aku order nk nih..nk tuh..die cam nk pecah kepala wat budget..sebagai isteri yg konon2 mithali kena la dgr..kalu duit aku menda nih aku beli dulu..
budak nangis kena tinggal..papa die nk g isi myk pun nak ikut..
dh la pantang isi myk mesti nak beli air.. dh byk air pun nak beli gak..
kalu aiqal lagi best...'mama myk dh abis kena isi nih' alasan la nk beli air..
kat petrol station air die kan mahai skit dr kedai biasa..tp nak beli gak..hangin den

cantik kan kipas nih.. akan dibeli tp bkn sekrg..pasal sekrg budget mmg begitu tight..
nk tau harga rm690.. utk hall umah kenba beli 2 br la ngam..baik beli aircon kan..tp laki aku dh kenan giler.. masa tanya tuh xde stok kena tunggu kul 8mlm.. kalu ader tuh harus laki aku beli kot..



settle beli dapur + hood..setelah sekian lama mencari..
kalu hati dh berkenan nk cr yg murah pun dok tgh brand nih..
nih brand pacifica dapur + hod rm2699.. ok la kan..
nk requestion oven adalah sgt xdapek.. kang jd perhiasan je..
dh la menda alah tuh mahai.. guna je la oven aku yg murah tuh..
aku nih bkn gemar sgt wat kek..better aku beli slice kat SR lagi bagus pasal kat umah nih xde yg suka kek sgt..


saje gatai2 ambik pic ngan aisya
aku nih xsuka ambik pic muka dkt2 nih....nampak bolat la pipi..

malas la nk update citer last wks..
tp mmg penat la..dr ari jumaat sampai ahad..kuar je..tp best la kurang skit aktitiviti aku memasak.. kuar cr brg2 utk umah la.. dh settle skit..
sambung utk this wks la pulak..tp cam xleh nk masuk bln 5 nih la..
prob pasal kete baru..hampeh betul kwn laki aku tuh.. iyer2 nk jual kete.. loan laki aku dh approve..pastuh xmao jual.. terpaksa la arini laki aku g booking 4 new car.. paling cepat bole dpt pun bln 6.. takut ngan loan je la kan.. dh la duit nk pakai byk utk umah.. kalu bole utk kete ken kurangkan la.. sian jugak laki aku sakit pinggang naik neo aku.. aku pun rase betapa x best nyer naik neo.. selepas 1mths naik kete abah aku.. ckp ngan mama aku die suruh jual neo..kalu aku keje mmg dh lama jual..

2 comments:

W..A..H said...

Wah..dah shopping barang rumah.
tapi memang cabinet tu baguslah..boleh lah ku tiru utk rumah baru nanti.

ko pindah bila? haku hujung tahun ni tapi satu menda pun tak survey lagi

sahira said...

xpe nis..nanti umah dh siap..mesti excited g cr brg.. kitorang umah dr last yr siap.. nih br excited nk pindah