Thursday, June 11, 2009

Alhamduillah dh Peknen

malas nk update blog.. coz xde pic pun aku ambik..malas nk pegang camera
nih la punca.. alhamduillah.. sampai jugak rezeki aku.. dr aisya 7bln aku berusaha..
ingat arini nk g klinik..kete pun ader..laki aku g training kat cherating.. ingat nk jupe dr marlik..malas pulak nk tunggu lama2.. bwk 2budak yg buas ini..
lagipun kalinih xleh la nk bersalin ngan dr marlik lagi.. dh dok jauh..xkuasa aku nk dtg ampang..
ingat nk g klinik biasa dulu.. acid folic pun aku xambik.. pastuh kalu ader nk ambik duphsaton tuh.. masa peknen aisya dulu sampai 3bln aku ambik pil tuh..
hrp2 kalinih xde la prob.. fobia betul..tuh malas nk umum awal2 kat blog..
selagi x jejak 12wks... mmg fobia.. kdg2 rasa sakit pinggang.. mula la g toilet cek takut2 bleeding ke..
cuma problem sekrg..aisya still bf.. aku ingat nk stop die cukup2 2thn.. dh melekat nih kena la stop kot.. problem nyer aisya xmao isap botol..
aku try jugak bg..die kata nih abg punya.. aisya punya tetek..hampeh betul..
tp kalu aku minum susu die sibuk nk minum gak.. ajar la guna cawan..
kalu dlm susu kotak xmao... sekrg br ajar campur susu + milo.. minum la jugak..
cuma takut die xpuas je.. dh nk 2thn dok menetek je..
xlarat aku nk layan aisya nih menetek.. xreti dok diam..

9 comments:

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

CONGRATES !!!!

Huwaaaa.... tinggal laaa aku pasni dengan tittle "BERANAK SATU"

Kowang sumer berjemaah dah beranak beramai-ramai

-iLLa- said...

kak ira..congratsss....bb 2010 laa yek...mmm bestnyaa....nk bb gaks..hehee

Nieza Ishak said...

tahniah ira,

kalo ko takde problem, boleh jerk terus menyusu .. tp ko kena monitor sendiri condition badan ko.. larat atau tak ...

kalo ada bleeding ker apa, refer doc. Selalunya doc tak suggest bf .. terpulang kat ko.

Anak 3 dah kooo ira ... huhuhu. Kalo aku entah cemana la anak 3...

sahira said...

tuh la nieza ingat nk stop la.. aku rasa penat semacam peknen kalinih..
next wks la aku stop..slow2 bg aisya susu formula..

kalu dh 3 anak.. mmg x kuar umah la aku...bwk 2 org pun aku dh meroyan.. buas xhengat

sahira said...

tq illa.. ingat nk baby 2009..

sahira said...

tq zel.. ala nanti ader la rezeki tuh.. manja2 kan yayep dulu

juju said...

iraaaaaaaaaa

uwaaaa jelessssss aku ni bila lah lagi ek!!!! tengah usaha keras ni!!
uwaaaaaaaaaa btw, tahniah!!

CS @ Mama AA's said...

sya lu wk2 peknen adam, auni nenen sampai adam lahir seminggu, sbb adam lahir auni baru 1 thn 6 bln... kesian plak. Tp kene gak gagah memisahkannya

sahira said...

rapat lak yerk adam n auni.. nih aisya bln dpn dh 2thn.. cukup la kot 2thn..tp cam susah je..dh biasa die nenen..rasa sedih lak