Friday, August 13, 2010

Bln Pose

punya la malas nk update..nak sgt.. tp mlm2 papa guna laptop..pastuh ngantuk la nk tunggu.. pas sahur n solat subuh bole sambung tido.. lately nih mlm2 tido xberapa lena la..tuh yg ngantuk tuh
citer pasa pic dulu..nih bkn menu berbuka.. nih lauk b4 pose arituh.. sejak dok g pasar borong mmg geram je tgk udang yg besar2 nih..tp selalu pk berbaloi ke beli..kang masak xsedap rugi je..cam ikan kerapu harga rm40 seekor yg laki aku beli.. aku masak xsedap.. cam rugi je.. tp berbln2 tuh tahan nk beli akhirnye aku beli.. tuh pun berani beli seekor je..nk tau brp harga rm50 sekg.. seekor nih harga rm15.. nasib baik masak sedap.. aku rase skit je..laki aku yg abiskan..
bln pose nih berazam nk try wat kuih2.. aku nih kan mmg fail bab2 kuih.. 1st pose aku wat bubur butir nangka.. papa kata sedap.. 2nd aku wat kuih buah melaka..betapa aku xpernah wat laki aku siap tanya sape bg..hampeh betul.. aku ckp aku yg masak.. gelak laki..nasib baik ader aiqal sebagai bukti tlg mama gentel2..sibuk sgt nk ikut.. papa komen pun sedap.. aku nih suka sgt bubur.. tp sampai sekrg still fail la.. santan tuh cam dh pecah lemak..padahal dh guna api perlahan..arini pengat pisang sagu.. xsedap.. sian kan..
so far x g lagi pasar ramadan..

No comments: