Saturday, January 22, 2011

Rumah


lately busy mengikut laki tgk show house..
b4 nih sibuk nk beli kondo or apartment..tiap2 mlm la membelek mudah.com.my.. sampai aku pun dh naik bosan.. masa tuh die dok survey je.. mana yg lepas loan..yg senang nk dpt tenant.. iyer la apartment sekrg dh sethn org sewa alhamduillah byr sewa on time.. tuh nk cr lagi apartment.. puas jugak la aku bg cadangan..mana2 yg aku tau aku suruh laki aku survey..aku tlg takat mana yg mampu je la.. nk tlg beli mana ader duit..lain la kalu keje kana..
sekrg nih nk cr rumah yg freehold lak.. mula2 cam nk cr semi D tp harga nyer tidak la mampu utk dibeli.. harga double storey sekrg pun mahai jugak.. so kena la cr tempat yg di pinggir2 badan..makin jauh ngan kl.. nk beli kt kl.. mimpi je la... mana tau laki aku nk dok area damansara pulak ke..ekkekeke..
yg pic tuh kat Nadayu92.. harga pas dis 7% rm426 000.. ok tp kecik ke 22x65. arini g survey Kajang2 besar skit 22x75 hrg mahai skit rm436 000. pastuh br lak tau utk 3rd house nyer loan downpayment ken 30%.. so kena byr rm107 000.. byk tuh...giler aper.. atleast kita jual salah satu umah aku la.. penin laki aku.. umah nih lgi 2thn mau siap so dlm masa tuh bole la jual umah sekrg nih..market sekrg pun dh rm420k.. umah sekrg lease hold.. dulu kan xde ilmu sgt pasal umah2 nih.. lagipun utk investmest property nih xleh nk sentimental value sgt ngan umah.. mana yg untung jual.. kan target umur laki aku 40thn nk blk kelate..

No comments: